lokale SEO
lokale vindbaarheid
Hoeveel omzet loop jij mis omdat mensen jouw bedrijf niet kunnen vinden? Uit onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de mensen eerst zoekt in Google voordat ze besluiten contact op te nemen met jouw bedrijf. Dat geldt voor restaurants, winkels en andere services.
verbeter je lokale online vindbaarheid
Als jouw onderneming niet online vindbaar is, loop je klanten mis! Want 46% van alle zoekopdrachten in Google zijn lokale zoekopdrachten, wijst onderzoek uit. Zorg ervoor dat je in jouw stad of regio goed te vinden bent. Lokale zoekmachineoptimalisatie is hier voor de oplossing.
zoekmachineoptimalisatie
Wat is lokale SEO?
Lokale SEO is het optimaliseren van je site om meer verkeer naar je website te krijgen vanuit de directe omgeving van je bedrijf. Daarmee vergroot je jouw online zichtbaarheid in organische zoekresultaten. Dat betekent meer bezoekers naar je website en meer bezoekers naar je fysieke locatie.
Mobiel en lokaal zichtbaar
Lokale zoekmachineoptimalisatie is essentieel voor ondernemers die bezoekers willen trekken. Je wilt dus zichtbaarheid en bekendheid in je omgeving. Afhankelijk van de services of producten die je aanbiedt, bestrijk je een klein of groter gebied.
Omdat veel mensen via hun mobiele telefoon (onderweg) zoeken naar een service in de buurt, is het vanzelfsprekend dat jouw website mobiel supersnel laadt.
Lokale zoekmachineoptimalisatie voor jouw website
Hoe vinden klanten jouw eerder? Investeer in lokale zoekmachineoptimalisatie, in content en in linkbuilding en lokale directories.
Het gaat hierbij om on-page en off-page optimalisatie.
Ook een Google mijn Bedrijf pagina is onmisbaar.
Sociale media kunnen ook een handje helpen als onderdeel van een complete contentstrategie.
wat levert het op?
lokale seo
- Meer fysieke klanten naar jouw bedrijf, winkel of restaurant
- Beter gevonden worden in Google maps
- Meer bezoekers naar jouw website
- Meer conversies op jouw site
aanpak lokale SEO strategie
Analyse huidige situatie
We doen een grondige analyse van jouw site en een verkenning van de lokale markt. Zo vinden we waar er mogelijkheden zijn om beter te scoren.
Zoekwoordenonderzoek
Aan de hand van de analyse doen wij een zoekwoordenonderzoek. We kijken dan vooral naar de 'long tail' zoekwoorden met lokatie aanduiding en hoog maandelijks volume. Deze lijst vormt de basis voor SEO optimalisatie van de website en voor jouw content marketing strategie.
Optimaliseren van jouw site
Jouw site wordt geoptimaliseerd voor de lokale zoekwoorden. Ook de mobiele versie is super belangrijk hierbij. De technische aspecten zoals laadtijd nemen we ook mee.
Google Mijn Bedrijf
We zetten een Google My Business (Google Mijn Bedrijf) profiel voor je op en optimaliseren dat voor jouw producten en services. Dat kan voor een of meerdere lokaties. Deze pagina houden we maandelijks bij.
Lokale links
We gaan ervoor zorgen dat je lokaal gevonden wordt door het bouwen van links met lokale platformen en het aanbieden van content relateerd aan jouw lokale markt. Dit kan een onderdeel zijn van een content marketing strategie.
Rapportage & dashboard
Vanzelfsprekend koppelen we terug welke resultaten we boeken in overzichtelijke en duidelijke maandelijkse rapportages. Wij houden alles in de gaten en doen aanbevelingen voor verdere optimalisatie.
Wij zijn nu al beter vindbaar!
"Pauline helpt me heel goed bij het online vindbaar maken van mijn bedrijf. We staan voor een aantal zoektermen nu al bovenaan in Google! "
Nico Verzijden, eigenaar Ficudie
Start vandaag voor een snel resultaat!
wat onze klanten waarderen:
veelgestelde vragen
over lokale SEO
Hoe is lokale SEO anders dan 'normale' SEO?
Lokale SEO is niet veel anders dan 'normale' SEO. Je wilt goed online vindbaar zijn voor jouw klanten, of het nu je online winkel is of je fysieke zaak. Jouw content moet geoptimaliseerd zijn voor jouw (potentiele) klanten.
Bij lokale SEO doen we een deel hetzelfde, maar we focussen daarnaast op het bouwen van lokale links en op GMB en de resultaten in MAPS.
Ik heb ook een online winkel, werkt lokale SEO ook voor mij?
Ja, lokale SEO werkt ook voor je online winkel. Als je een fysieke en online winkel hebt, gaan we alles optimaliseren.
Je online winkel moet voor een groter publiek vindbaar zijn, dus daar kunnen we een aparte zoekwoordenanalyse doen.
Hoe belangrijk zijn reviews voor lokale SEO?
Google reviews zijn erg belangrijk voor lokale SEO. Vooral als je een service biedt kan een sterretje meer de doorslag geven voor een bezoeker om je website te bezoeken, of contact op te nemen of niet.
Een van de strategiën die we toepassen bij lokale SEO is het verzamelen van reviews op verschillende manieren.
Waarom moet ik een Google Mijn Bedrijf account aanmaken?
We raden je aan een account aan te maken omdat je hiermee beter zichtbaar wordt in Google maps en zoekpagina's.
In onze SEO abonnementen zit de opzet en optimalisatie service inbegrepen.
Wat moet ik doen met een negatieve review op Google My Business?
Het kan best schrikken zijn als iemand niet blij was met jouw service of product. Grijp echter ALTIJD de kans aan om dit om te draaien en je doelgroepen te laten zien dat jij menselijk bent.
Bij een negatieve review benadruk je in je reactie dat je het vervelend vindt dat de klant ontevreden was. Vertel dat je graag je klanten tevreden houdt en vraag wat er niet goed was en hoe je bijvoorbeeld de fout kunt herstellen.