online marketing aanbod
website optimaliseren voor conversie
Stel je voor dat iedere bezoeker van jouw site ook een klant wordt. Met conversie optimalisatie kunnen we ervoor zorgen dat bezoekers een betere ervaring op jouw site hebben. En dat we het zo makkelijk mogelijk maken om klant te worden.
conversie optimalisatie
Je hebt veel aandacht gestoken in de teksten en beelden van je website. Maar heb je ook gedacht aan hoe makkelijk het moet zijn voor de bezoeker om iets te vinden. Te bestellen of contact op te nemen? Met conversie optimalisatie van jouw website gaan we hiervoor zorgen.
conversie optimalisatie website
optimaliseren van de gebruikerservaring
Conversie optimalisatie (of CRO 'conversion rate optimisation') is een mooi woord voor het verbeteren van het rendement van jouw website. Je hebt je site met een doel opgezet. Misschien wil je bezoekers inspireren, of wil je een product of dienst verkopen. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je die doelen beter gaat halen. We kijken naar waar bezoekers afhaken. En of de bezoekers kunnen vinden waarvoor ze kwamen. Het uiteindelijke doel is meer leads, meer kliks, meer aanvragen, meer contact en meer verkopen!
Verbeteren van de conversie van jouw website
Stel je voor. Jouw website heeft 1.000 bezoekers per maand. 20 van de bezoekers vullen een contactformulier in. Dan is de conversie 2%.
Stel je voor dat je van deze 1.000 bezoekers er 10 meer een contact formulier invullen. Dan heb je een conversie van 3%. Dat zijn 10 meer potentiele klanten en dus meer omzet.
Website conversie optimalisatie wordt ook wel CRO genoemd (conversion ratio optimisation).
Door je website te optimaliseren voor de bezoeker, haal je er meer uit. Door een goede analyse krijg je inzicht in waar de bezoekers afhaken en of de site goed geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten.
Door zorgvuldig alles te testen, krijgen we de beste resultaten.
wat levert het op?
conversie optimalisatie
- Meer bestellingen en/of leads
- Gebruiksvriendelijkere website
- Hogere conversie
- Dus betere resultaten in Google
onze aanpak
Analyse van data
We duiken als eerste in de analytics van je website. Hiervoor kijken we naar technische aspecten (laadsnelheid), de content (kwaliteit) en autoriteit van je site. Ook kijken we of er 'dode' links zijn en hoe je pagina's naar elkaar, of naar buiten, linken.
Technisch analyse
Essentieel onderdeel van optimalisatie is ook de technische SEO. Laadt je site snel genoeg? Zijn er links die 'doodlopen' of links die niet goed werken?
Doorlopen klantreis (functionele analyse)
We doen gedegen zoekwoordenonderzoek. Hierbij kijken we naar volume en concurrentie. Deze lijsten zijn de basis voor het optimaliseren van je site en sociale kanalen zoals YouTube.
Optimaliseren van jouw site
Met gebruik van de zoekwoorden gaan we de site optimaliseren. We kijken naar titels, meta descriptions, afbeeldingen, interne links, H1 - H2 enzovoorts.
Testen van de site (A/B testen)
Het trekken van bezoekers naar je site is een, maar om van bezoekers klanten te maken is natuurlijk het einddoel. Daarom is optimalisatie van de content een belangrijke volgende stap. Kan een klant makkelijk doorklikken? Is het menu logisch opgebouwd? Zijn de knoppen duidelijk? Is het aankoopproces duidelijk?
Rapportage & dashboard
Je ontvang maandelijks een duidelijk dashboard om zelf te zien hoe je vindbaarheid verbetert na de aanpassingen. We geven duidelijk uitleg en kunnen opnieuw bijsturen waar nodig.
wat onze klanten waarderen:
online groeien
Veel gestelde vragen
Wat is CRO?
CRO is conversion rate optimisation van jouw website. Je maakt het bezoekers makkelijker om een conversie te doen: een product kopen, een blog te lezen of contact op te nemen.
De gebruikerservaring (UX of 'user experience') is ongelooflijk belangrijk.
Is website conversie optimalisatie altijd nodig?
Natuurlijk wil je van zoveel mogelijk bezoekers ook klanten maken voor meer omzet.
Het is ook belangrijk voor jouw positie in de Google pagina's dat jouw doelgroep kan vinden op je website waarvoor ze kwamen.
Door te kijken naar de data van jouw website kunnen we zien of we de site nog verder kunnen optimaliseren.
Moet ik investeren in SEO of SEA (adverteren)?
Dat hangt af van je doel. Wil je op langere termijn beter gevonden worden op een 'organische' manier? Heb je tijd om te investeren in het maken van goede content? Dan is investeren in SEO een goede keuze.
Wil je snel aandacht voor een bepaalde actie of aanbieding? Dan is een online advertentie in Google misschien handig. Als je stopt met adverteren, ben je niet meer zichtbaar. Online adverteren kan duur zijn op zeer competitieve zoekwoorden. En dus minder geschikt voor kleinere ondernemers met een beperkt budget.
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het is het optimaliseren van jouw site voor zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende strategiën mogelijk. Allemaal leiden ze tot een grotere kans hoger te scoren. Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!
Kan ik zelf SEO doen?
Je kunt zelf je website optimaliseren. Het vergt best wat kennis en ervaring en je hebt diverse (betaalde) tools nodig voor een goede analyse.
Maar het is zeker mogelijk. Als de basis gelegd is, kun je het zelf bijhouden. Wij zorgen voor training en begeleiding indien gewenst.
Je kunt het ook uit handen geven en laat ons het voor je doen. Wij ontzorgen en onze ervaring bij andere ondernemers zorgt ervoor dat we ook voor jou optimaal kunnen helpen. En dan kun jij je focussen op andere belangrijke zaken.
Is zoekmachineoptimalisatie de investering waard?
100% zeker weten.
Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!