customer journey
online marketing strategie
Denk jij aan een nieuwe strategische koers? Of heb je simpelweg moeite te kiezen uit het steeds grotere aanbod van digitale middelen? Wat je vraag ook is op gebied van online marketing, ik ga graag met je in gesprek.
van idee naar online strategie naar meetbaar resultaat
Om online succesvol te zijn moet je de juiste beslissingen nemen. Gebaseerd op jouw strategische doelen en passend bij jouw organisatie en budget. Ik denk graag mee om tot een passend plan te komen.
online strategie
Waarom een online strategie?
Een online strategie is een uitgewerkt plan van aanpak om online succesvol te zijn. Dit plan geeft je richting en houvast. Een plan voor zowel de korte als de lange termijn om je doelstellingen te bereiken. Dit helpt je de juiste keuzes en prioriteiten te stellen en focus aan te brengen. Alleen met een duidelijke strategie en een concreet plan van aanpak is duurzame groei mogelijk.
Ken je klantreis (customer journey)
Hoe goed ken jij je klanten? Heb jij inzicht in de 'buyer' en 'customer' journey? Ontdek hoe jij je online marketing kunt laten aansluiten bij wat jouw klanten willen. Door de hele klantreis te doorlopen en goed in kaart te brengen, zie je wat er ontbreekt en waar winst te behalen valt.
Een customer journey begint altijd bij goed inzicht in jouw doelgroepen. Hoe beter je zicht hebt wat hun behoefte is, hoe beter je je marketing kunt opzetten.
In de customer journey kun je de verschillende fases van een zogenaamde marketing funnel onderscheiden. Van de eerste kennismaking tot aankoop en het blijven van trouwe klant of fan.
wat levert het op?
online strategie
- Een op maat gemaakte strategie
- Je maakt de juiste keuzes
- Afgestemd op jouw doelgroepen, organisatie en budget
mijn aanpak
Bepalen online doelen
Jouw online strategie ontwikkelen we samen. Ik start met een kick-off om antwoorden te geven op een aantal vraagstukken zoals:
- Het verhaal van jouw organisatie
- Wie is jouw doelgroep?
- Wat is jouw (online) doelstelling?
Leren kennen van je klanten
Om jouw klanten te bereiken moeten we goed in kaart brengen wie ze zijn, wat ze willen, hoe jouw product of service ze gaat helpen. We stellen zogenaamde personae op om inzicht te krijgen in de klantreis.
Meten is weten
Ik doe een nulmeting van website of online shop. Ik kijk daarbij naar de technische kant van je website (kan hij sneller laden bijvoorbeeld) en de gebruikerservaring. Ook nemen we alle sociale netwerken en bijvoorbeeld nieuwsbrieven onder de loep. Met deze data kunnen we kijken wat wel werkt en wat niet. Ook een SEO audit hoort hierbij.
Opstellen marketing funnel
Deze online marketing funnel gaat helpen om te weten waar de zogenaamde touchpoints zijn voor jouw klanten. Waar kun je ze en op welk moment bereiken? Wanneer zijn ze 'vatbaar' voor jouw boodschap?
Concreet actieplan opstellen
We maken een duidelijk en passend actieplan met haalbare doelen. Je kunt hiermee zelf aan de slag, of dit uit handen geven. Onderdeel kan zijn het opstellen van een content strategie, het maken van een email marketingplan en optimaliseren van je website.
onze klanten waarderen
Hulp met je online marketing strategie
Vul het formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!