online vindbaarheid

SEO / zoekmachineoptimalisatie

Wordt beter zichtbaar en vindbaar voor online zoekers. Omdat zoekmachines een hele belangrijke rol spelen in het aankoopgedrag van mensen is dit een essentieel onderdeel van je online marketing strategie. 

Jouw website online beter vindbaar

Zoekmachines zoals Google en Bing spelen een ongelooflijk belangrijke rol in hoe consumenten producten en services vinden en afnemen. Daarom is het van levensbelang voor jouw onderneming om vindbaar te zijn online. 

zoekmachineoptimalisatie

wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het is het optimaliseren van jouw site voor zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende strategiën mogelijk. Allemaal leiden ze tot een grotere kans hoger te scoren. Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan alleen  adverteren.

Zoekmachineoptimalisatie

Herken jij dit? Je hebt net een mooie nieuwe website laten maken, maar je ziet eigenlijk geen resultaten. Je krijgt niet meer bezoekers en de verkoop valt tegen.

Of je hebt een site die al een tijdje meedraait, maar je krijgt steeds minder bezoekers op je site. 

Jouw site is niet of slecht vindbaar in de zoekmachines. 

In beide gevallen is zoekmachineoptimalisatie van jouw site nodig.

SEO is een traject van lange adem. Het is mogelijk om redelijk snel een hogere plaats te krijgen in Google, maar het bijhouden vergt inzet en consistente aandacht. Maar uiteindelijk werkt deze organische groei betere en is goedkoper dan alleen online adverteren. 

Een SEO traject bestaat uit verschillende onderdelen. Na optimalisatie van jouw site, kan een uitgekiende content strategie ervoor zorgen dat je hoger gaat en blijft scoren. 

wat levert het op?

zoekmachineoptimalisatie
  • Betere vindbaarheid van je website
  • Meer relevante bezoekers
  • Duurzame, organische groei

 

onze aanpak

  • Analyse huidige situatie

    We duiken als eerste in de analytics van je website. Hiervoor kijken we naar technische aspecten (laadsnelheid), de content (kwaliteit) en autoriteit van je site. Ook kijken we of er 'dode' links zijn en hoe je pagina's naar elkaar, of naar buiten, linken.  

  • Technisch analyse

    Essentieel onderdeel van optimalisatie is ook de technische SEO. Laadt je site snel genoeg? Zijn er links die 'doodlopen' of links die niet goed werken? 

  • Zoekwoordenonderzoek

    We doen gedegen zoekwoordenonderzoek. Hierbij kijken we naar volume en concurrentie. Deze lijsten zijn de basis voor het optimaliseren van je site en sociale kanalen zoals YouTube. 

  • Optimaliseren van jouw site

    Met gebruik van de zoekwoorden gaan we de site optimaliseren. We kijken naar titels, meta descriptions, afbeeldingen, interne links, H1 - H2 enzovoorts.

  • Optimaliseren van de content

    Het trekken van bezoekers naar je site is een, maar om van bezoekers klanten te maken is nog beter. Daarom is optimalisatie van de content een belangrijke volende stap. Kan een klant makkelijk doorklikken? Is het menu logisch opgebouwd? Zijn de knoppen duidelijk? 

  • Linkbuilding

    Linkbuilding is het bewust creëeren van zgn. backlinks naar jouw website, waardoor jouw site meer authoriteit krijgt voor zoekmachines. 

  • Google Analytics en Search Console

    Google analytics en Google Search Console zijn belangrijke onderdelen voor het meten van de campagne. 

  • Rapportage & dashboard

    Je ontvang maandelijks een duidelijk dashboard om zelf te zien hoe je vindbaarheid verbetert na de aanpassingen. We geven duidelijk uitleg en kunnen opnieuw bijsturen waar nodig.

wat onze klanten waarderen:

online groeien

bepaal je klantreis bij vordat je gaat starten met online marketing strategie. content matters rotterdam

veel gestelde vragen over SEO

zoekmachineoptimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het is het optimaliseren van jouw site voor zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende strategiën mogelijk. Allemaal leiden ze tot een grotere kans hoger te scoren. Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!

Dat hangt af van je doel. Wil je op langere termijn beter gevonden worden op een 'organische' manier? Heb je tijd om te investeren in het maken van goede content? Dan is investeren in SEO een goede keuze. 

Wil je snel aandacht voor een bepaalde actie of aanbieding? Dan is een online advertentie in Google misschien handig. Als je stopt met adverteren, ben je niet meer zichtbaar. Online adverteren kan duur zijn op zeer competitieve zoekwoorden. En dus minder geschikt voor kleinere ondernemers met een beperkt budget. 

Meer hierover kun je lezen in ons blog SEO of SEA: wat levert meer op.

Je kunt zelf je website optimaliseren. Het vergt best wat kennis en ervaring en je hebt diverse (betaalde) tools nodig voor een goede analyse. 

Maar het is zeker mogelijk. Als de basis gelegd is, kun je het zelf bijhouden. Wij zorgen voor training en begeleiding indien gewenst. 

Je kunt het ook uit handen geven en laat ons het voor je doen. Wij ontzorgen en onze ervaring bij andere ondernemers zorgt ervoor dat we ook voor jou optimaal kunnen helpen. En dan kun jij je focussen op andere belangrijke zaken. 

100% zeker weten.

Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!

Bereken met deze handige SEO ROI tool de opbrengst van een hogere positie in Google.

Zoekmachineoptimalisatie van jouw website kan al vanaf € 450, - 

Daarna kun je maandelijks je site door ons laten checken en optimaliseren vanaf  € 250,-. Dit is afhankelijk van de grootte van je site en het aantal zoekwoorden waarop je wilt scoren. 

Bekijk de SEO pakketten en ontdek de mogelijkheden van een SEO abonnement.  

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Je ontvangt maximaal 2 keer per maand een mailtje met de nieuwste trends op digitaal vlak en handige tips. Deze kun je meteen activeren in jouw bedrijf
!
!
!
Terms and Conditions checkbox is required.
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top
Chat openen
1
Hoi 👋🏼
Hoe kan ik je helpen?