online vindbaarheid
SEO / zoekmachineoptimalisatie
Wordt beter zichtbaar en vindbaar voor online zoekers. Omdat zoekmachines een hele belangrijke rol spelen in het aankoopgedrag van mensen is dit een essentieel onderdeel van je online marketing strategie.
Jouw website online beter vindbaar
Zoekmachines zoals Google en Bing spelen een ongelooflijk belangrijke rol in hoe consumenten producten en services vinden en afnemen. Daarom is het van levensbelang voor jouw onderneming om vindbaar te zijn online.
zoekmachineoptimalisatie
wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het is het optimaliseren van jouw site voor zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende strategiën mogelijk. Allemaal leiden ze tot een grotere kans hoger te scoren. Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan alleen adverteren.
Zoekmachineoptimalisatie
Herken jij dit? Je hebt net een mooie nieuwe website laten maken, maar je ziet eigenlijk geen resultaten. Je krijgt niet meer bezoekers en de verkoop valt tegen.
Of je hebt een site die al een tijdje meedraait, maar je krijgt steeds minder bezoekers op je site.
Jouw site is niet of slecht vindbaar in de zoekmachines.
In beide gevallen is zoekmachineoptimalisatie van jouw site nodig.
SEO is een traject van lange adem. Het is mogelijk om redelijk snel een hogere plaats te krijgen in Google, maar het bijhouden vergt inzet en consistente aandacht. Maar uiteindelijk werkt deze organische groei betere en is goedkoper dan alleen online adverteren.
Een SEO traject bestaat uit verschillende onderdelen. Na optimalisatie van jouw site, kan een uitgekiende content strategie ervoor zorgen dat je hoger gaat en blijft scoren.
wat levert het op?
zoekmachineoptimalisatie
- Betere vindbaarheid van je website
- Meer relevante bezoekers
- Duurzame, organische groei
onze aanpak
Analyse huidige situatie
We duiken als eerste in de analytics van je website. Hiervoor kijken we naar technische aspecten (laadsnelheid), de content (kwaliteit) en autoriteit van je site. Ook kijken we of er 'dode' links zijn en hoe je pagina's naar elkaar, of naar buiten, linken.
Technisch analyse
Essentieel onderdeel van optimalisatie is ook de technische SEO. Laadt je site snel genoeg? Zijn er links die 'doodlopen' of links die niet goed werken?
Zoekwoordenonderzoek
We doen gedegen zoekwoordenonderzoek. Hierbij kijken we naar volume en concurrentie. Deze lijsten zijn de basis voor het optimaliseren van je site en sociale kanalen zoals YouTube.
Optimaliseren van jouw site
Met gebruik van de zoekwoorden gaan we de site optimaliseren. We kijken naar titels, meta descriptions, afbeeldingen, interne links, H1 - H2 enzovoorts.
Optimaliseren van de content
Het trekken van bezoekers naar je site is een, maar om van bezoekers klanten te maken is nog beter. Daarom is optimalisatie van de content een belangrijke volende stap. Kan een klant makkelijk doorklikken? Is het menu logisch opgebouwd? Zijn de knoppen duidelijk?
Linkbuilding
Linkbuilding is het bewust creëeren van zgn. backlinks naar jouw website, waardoor jouw site meer authoriteit krijgt voor zoekmachines.
Google Analytics en Search Console
Google analytics en Google Search Console zijn belangrijke onderdelen voor het meten van de campagne.
Rapportage & dashboard
Je ontvang maandelijks een duidelijk dashboard om zelf te zien hoe je vindbaarheid verbetert na de aanpassingen. We geven duidelijk uitleg en kunnen opnieuw bijsturen waar nodig.
wat mijn klanten waarderen:
online groeien
veel gestelde vragen over SEO
zoekmachineoptimalisatie
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimisation. Het is het optimaliseren van jouw site voor zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende strategiën mogelijk. Allemaal leiden ze tot een grotere kans hoger te scoren. Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!
Moet ik investeren in SEO of SEA (adverteren)?
Dat hangt af van je doel. Wil je op langere termijn beter gevonden worden op een 'organische' manier? Heb je tijd om te investeren in het maken van goede content? Dan is investeren in SEO een goede keuze.
Wil je snel aandacht voor een bepaalde actie of aanbieding? Dan is een online advertentie in Google misschien handig. Als je stopt met adverteren, ben je niet meer zichtbaar. Online adverteren kan duur zijn op zeer competitieve zoekwoorden. En dus minder geschikt voor kleinere ondernemers met een beperkt budget.
Meer hierover kun je lezen in ons blog SEO of SEA: wat levert meer op.
Kan ik zelf SEO doen?
Je kunt zelf je website optimaliseren. Het vergt best wat kennis en ervaring en je hebt diverse (betaalde) tools nodig voor een goede analyse.
Maar het is zeker mogelijk. Als de basis gelegd is, kun je het zelf bijhouden. Wij zorgen voor training en begeleiding indien gewenst.
Je kunt het ook uit handen geven en laat ons het voor je doen. Wij ontzorgen en onze ervaring bij andere ondernemers zorgt ervoor dat we ook voor jou optimaal kunnen helpen. En dan kun jij je focussen op andere belangrijke zaken.
Is zoekmachineoptimalisatie de investering waard?
100% zeker weten.
Het resultaat is vaak niet direct, maar op de langere termijn beter. En goedkoper dan adverteren!
Bereken met deze handige SEO ROI tool de opbrengst van een hogere positie in Google.
Hoeveel kost zoekmachineoptimalisatie voor mijn website?
Zoekmachineoptimalisatie van jouw website kan al vanaf € 450, -
Daarna kun je maandelijks je site door ons laten checken en optimaliseren vanaf € 250,-. Dit is afhankelijk van de grootte van je site en het aantal zoekwoorden waarop je wilt scoren.
Bekijk de SEO pakketten en ontdek de mogelijkheden van een SEO abonnement.